Covid-19: Gränserna stängs i flera andalusiska städer

Covid-19: Gränserna stängs i flera andalusiska städer

I sina försök att reducera spridningen av covid-19 smitta inför Junta de Andalucía fler regler. Från och med i dag (fredag) stängs de andalusiska landsgränserna. Detta innebär att man inte får resa till eller från Andalusien i ett fordon. Med detta vill de andalusiska myndigheterna hindra att stora skaror nationella turister kommer till regionen inför den stundande långhelgen (måndag är helgdag i hela Spanien). Juntan har även fattat beslut om att stänga kommungränserna i totalt 448 kommuner i Andalusien. Majoriteten av dessa kommuner ligger i provinserna Granada, Sevilla och Jaén, där man även stängt för trafik till och från provinserna. Även i Málagaprovinsen nordligaste delarna har några enstaka kommuner stängts för trafik in och ut ur kommunerna. Ingen kommun på Costa del Sol har stängts. De nya restriktionerna gäller i första hand fram till 9 november.

Inom kommungränserna fortsätter livet som tidigare.

(Källor: Dagstidningarna Diario Sur och Málaga Hoy)

Dela

Kanske gillar du även

© 2009-2019 En Sueco – Norrbom Marketing.
Designed and developed by yummp.