Karantän för alla inresande till Spanien

Karantän för alla inresande till Spanien

Regeringens ord har blivit lag: alla som reser in i Spanien ska sätta sig i 14 dagars karantän. Lagen gäller så länge som Spanien är förklarat i nationellt nödläge (estado de alarma) och gäller alla nationaliteter, oavsett om man är resident eller inte. Den nya lagen offentliggjordes under tisdagen i den spanska statsbulletinen (BOE) och börjar gälla från och med den 15 maj. Lagen har tillkommit för att minska risken för Covid-smitta från andra länder.

Den 14 dagar långa karantänen ska ske i egen bostad eller på hotell.

Dela

Kanske gillar du även

© 2009-2019 En Sueco – Norrbom Marketing.
Designed and developed by yummp.